Wednesday, November 5, 2008

APA LAGI ? UMNO MENITI USIA TUA


MAMPUKAN UMNO TERUS BERTAHAN ? MENGEKALKAN KUASA MELAYU
Saudara Pembaca,

Saya menjadi ragu diatas kemampuan UMNO untuk mempertahankan kuasa Melayu. Saya tahu UMNO telah banyak berjasa kepada bangsa dan negara. Namun sejak kebelakangan ini kegelisahan rakyat terhadap parti UMNO semakin ketara,UMNO yang menjadi Inti kepada Barisan Nasional,mula terkait dengan pelbagai Isu. Isu yang datang dari pelbagai arah, tekanan yang menghujani UMNO semakin ketara dan parah.

Kenapa ini berlaku? di mana salahnya? dan kemana akhirnya ?
Biarlah kita memperkatakan permasalahan ini secara rasional. Saya melihat gejala Isu kehancoran UMNO ini sejak zaman Dr. Mahathir lagi dan menjadi ketara di bawah pengendalian Pak Lah sebagai PM. Apakah Dr. Mahathir dan Pak Lah sendiri yang tidak sayang kepada UMNO. Sengketa mereka telah menghancurkan UMNO secara Drastik, dan Peralihan Kuasa ke tangan Dato' Najib, lebih sangat membimbangkan.

Mampukah UMNO bertahan, sedangkan kuasa Melayu seakan berada di penghujung ? Jika kita menjawab UMNO bakal tewas dan Barisan Nasional bakal kalah pada PRU 13, tentu ada asasnya, dan mampukah ia dipulihkan ?

Kepada Saya UMNO sudah berada dipenghujungnya, diganti dengan jenama apa sekalipun, rakyat sudah dapat mengesan baunya dan pasti kita bertanya,sehingga kini politik wang, salah guna kuasa, rasuah, pembaziran, sikap membanggkan diri, putar belit pemimpin, salah laku, politik cantas sedang berlangsong. dan kini yang tinggal kepada orang Melayu adalah bernaung di bawah panji raja raja Melayu, atau beralih kepada parti Pakatan Rakyat, atau melahirkan Revolusi Melayu Baru ke arah penguasaan dan pengukuhan Kuasa dengan pembinaan dasar yang lebih saksama tetapi terpelihara.

Kepada pembaca marilah kita berdiskusi dan bentindak untuk mempertahankan kuasa Melayu dari di cabar oleh mereka yang tidak faham maksud sebenar Kontrak Sosial dan Perlembagaan Malaysia. Ayoh kita bangkitkan Minda untuk memperkatakan Melayu di Malaysia akan menjadi lebih selamat dan terus menjadi tuan di Bumi sendiri, tanpa bersikap menindas bangsa lain di negara ini.
Satukan Melayu dan rakyat Malaysia di dalam kefahaman yang lebih asli dan tulin

Sekian terima kasih.

1 comment:

tunmaharezza said...

sdr zaid yg dihormati :

pemimpin umno terlalu hebat berpolitik,mereka shj yg betul.mereka sahaja yg tahu pemikiran rakyat dan mereka terlalu yakin bahawa mereka boleh menyelesaikan semua masalah.

kepentingan parti tidak bermakna kpd mereka,kepentingan peribadi mereka diutamakan.

bagi mereka minda rakyat diperlekehkan sentiasa dan mereka yakin bahawa mereka tahu utk menyelasaikan apabila rakyat bersuara.

pemimpin melayu bankrap politik...pemimpin umno mandul idea dan bacul utk berjuang utk rakyat.

setiap hari mereka mencari alasan utk mempertahankan tindakan kurang bijak mereka dan apabila mereka membuat silap..mereka menasihati warga umno dan rakyat biasa....

sungguh aneh dan lucu....org lain buat silap org lain pula dinasihati..

sekian