Wednesday, November 12, 2008

TAK PELIK SANGAT ISU REZAB MELAYU

Saudara Pembaca,

Jam 9.45 Pagi ini, sambil berbual dengan seorang tetamu yang berstatus mukalaf, dan telah memeluk agama islam selama 18 tahun, dia dan saya berbual mengenai Isu rezab melayu, yang semalam diceritakan oleh Pak habib kepada saya. Orang Muda tersebut adalah keturunan India Muslim, namanya Muhammad Bin Abdullah. Dia memberitahu saya, soal rezab Melayu sebenarnya telah dapat diatasi dengan mudah, saya dapat beli rumah dengan Menggunakan Rezab melayu, dan dapat beli ASB , padahal saya bukan Bumiputera dan Melayu, saya adalah india Muslim.

Saya membeli rumah tersebut, katanya di tongkang pecah Batu Pahat, dan harganyapun mengikut harga pembelian bumiputera. Jadi di Malaysia ini, soal bumiputera atau bukan bumiputera kepada saya macam tidak bergitu sirus, dan ini adalah kelebihan tanggungjawab pegawai yang diamanahkan untuk mengurus harta benda dan status bumiputera. saya tak pelik sangat jika, isu rezab Melayu suatu ketika akan dihapuskan.

Jadi Pelik sangatkah Isu rezab melayu.
Saya cakap pada Mohammed Abdullah, Memang tak Pelik
tapi Isu rezab Melayu ini macam cerita sim salabim, ajaib.

Terima kasih.

No comments: