Monday, January 26, 2009

POLITIK MUAL.

Saudara pembaca,
Mual itu boleh jadi loya atau nak muntah. Politik yang loya dan nak muntah ini, adalah yang di maksudkan mengenai cakap cakap pemimpin yang telah banyak berbohong kepada rakyat, akibatnya rakayat merasa mual mendengarnya. Bila cakap politik wang tentunya semua rakyat dah tahu, tetapi mereka tak serik juga. Jadi mual rakyat kepada pemimpin UMNO. Perwakilan dan pemimpin UMNO bukan ada yang tak baik, ada juga yang baik dan berkerja keras untuk rakyat, tetapi banyak yang tak baik dari yang baik. Rakyat tak boleh di bohongi.
Rakyat di negeri negeri samadar dari Johor sampai ke perlis dan samapi ke sabah dah pun tahu, sikap menteri besar mereka.
Mulut mulut dah banyak bercakap, dinidng dinding pejabat menjadi saksi, restoran dan hotel juga menjadi tempat rakayat mengetahui pelbagai insiden kepimpinan yang ada, di kedai kopi dan masjid, pasar dan tempat awam mereka menilai wakil rakyat di parlimen masing masing atau dun masing masin, yang jelas mereka tahu apa yang pemimpin mereka buat. Tak payah lagi nak sembunyi sembunyi, semuannya ada dalam kotak rakaman rakayat.. Bila rakyat panggil sesuatu majiis, maka amalan pemimpin mereka itu adalah hantar wakil. Bila nak mengundi datang sendiri, arah sana arah sini, macam yang lain ibarat pak angguk, tapi dalam angguk angguk itulah mereka akan terlena dan itulah diterjemahkan sebagai Politik Mual. tanyalah pada diri dan wakilrakyat, apakah pengundi dah mula loya kepada mereka.

fikir sendirilah Mang!

No comments: