Sunday, February 22, 2009

PERSIDANGAN AGUNG UMNO 2009 ANTARA CITA CITA DAN KEMUSNAHAN

SAUDARA PEMBACA,
Saya telah berjumpa dan berbual bual dengan kawan kawan yang menjadi Perwakilan ke persidangan Agung yang akan datang Mac 2009 ini.Perbualan kami ringkas tapi cukup bermakna.
Apa yang pelik sangat dengan pemilihan ini ? Mereka sebenarnya bukan merasa pelik tetapi menunggu saat sebenarnya peralihan Kuasa daripada Pak Lah kepada Dato Najib. Ramai yang berpendapat Pak lah akan serah kuasnya sesuai dengan keinginan di pihak lain. Namun penyerahan kuasa ini dapatkah menyelesaikan Masallah ?
Masallah apa ?

1. Cara peralihan kuasa ini, benarkan di mengikut ketelusan dan budi budaya UMNO
2. Bagaimana sekatan dah halangan berkempen , sekejap boleh sekejap tak boleh?
3. Politik wang sudah menjalar, tiada hentinya.Bagaimana UMNO boleh menghalang politik wang sedangkan ianya bagaikan aurs tiada hendinya dalam setiap pemilihan UMNO, sedangkan UMNO adalah parti yang mengajak rakyat memerangi rasuah. ini adalah perkara mendasar untuk rakyat memperhatikan gelagat UMNO.

Dari tiga perkara itu, saya cakapkan kepada kawan saya. saya dah masak dan luar dalam UMNo saya dah tahu. Cukup lah bagi saya......
Semoga rakyat di negara ini sedar, apa pun dendengan dari UMNO, Ibarat kudis sudah menjadi tokak....dan kemudian bernanah, akhirnya semua bau itu akan di hidu rakyat.

Selamat berfikir.

No comments: