Friday, February 27, 2009

KOCAK POLITIK MALAYSIA,HANGAT PANAS DAN AKHIRNYA TERBAKAR.

Saudara Pembaca,
Saya hanya ringkaskan saja. Bermula keputusan PRU 12 yang lepas, salah menyalah di dalam BN kedengaran.Walaupun UMNO tak kalah, namun UMNO jadi sasaran sebab kalah, yang sebat UMNO pun adalah rakan sendiri di dalam BN. Satu persatu isu di bawa oleh rakan kongsi, lalu UMNO pun melatah dengan cuitan sahabat sendiri. Pakatan Rakyat melihat ini sebagai ruang dan peluang terbaik untuk menyerlah. Akhirnya sahabat sendiri, serta anak anak sendiri dalam UMNO menuduh bapak lemah, dan bapak itu adalah Pak Lah. Tekanan demi tekanan di beri dan akhirnya pak lah sanggup berundur. Sebelum berundur sehingga Mac ini, mecam macam tekanan muncul lagi dari utara sampai selatan bercakap cakap soal Isu Politik, sedangkan kegawatan ekonomi memang terasa oleh rakyat. Kesimpulannya Ekonomi sedang sakit dan politik sedang tenat.Pemimpin terus bercelaru.
Saya ringkaskan lagi, dari cerita Pak lah kena berundur, apakah sebab salah pak lah saja ? BN lemah, macam macam bedah siasat di buat, sebab BN Kalah, namun Pak lah jadi mangsa utama.Ada yang kata sebab lembap dan lemah bermula dari dia, maka dia kena tanggung. Saya tidak ada komen apa tentang hal ini, namun tak patut seorang saja ketua yang dipersalahkan, malahan bagi saya kalau kita maju dalam satu pasukan, maka kalau nak berundur perlu lah juga dalam satu pasukan. mana dia pribahasa cubit peha kiri, peha kanan terasa. Lepas itu macam macam insiden terjadi, macam macam catur politik bergerak, dari pilihanraya ke pilihanrya kecil, BN kalah lagi, bila kalah ada pula kata sebab Pak lah lagi dan ada pula kata sebab dato najib. Tak tahu lah, yang jelas pada masa yang sama ramai anak melayu dan Malysia di negara ini ramai yang dah kena buang kerja, sebab ekonomi melesit.
Makin Panas, Isu Perak, Isu raja raja melayu, Isu kontrak sosial, Isu Melayu tak relevan, isu Karpal Sing di parlimen dan 2 butir peluru, Isu nak bertumbuh Pemuda UMNO dan orang Pakatan rakyat di Parlimen, Isu dan Isu.....Kocak politik malaysia semakin Hangat, Panas dan pasti jika tak di kawal akan terbakar.

Saya bercakap benar, selesaikan lah secara baik
supaya rakyat hidup aman makomor dan sentosa.
Selamat membaca dan terima kasih kerana membaca.

No comments: