Wednesday, February 25, 2009

BILA LEMBU DI HERET DI PEJABAT SPRM

Saudara Pembaca,
Apa dah jadi sampai begitu sekali, lembu di heret di pejabat sprm. Rasanya AMK sangat Panas dengan pihak yang sering menyalahkan pakatan rakyat. Kes yang dikemukakan oleh Barsian dan UMNO mungkin cepat di layan, tapi kes yang diadukan oleh pakatan rakyat dan PKR sangat dingin, ini lah mungkin merupakan kepanasan yang di hadapi oleh AMK. Soalnya lembu kalau di bawa ke pejabat itu, macam ada simbol yang simbolik. Siapa rasanya macam lembu kena cucuk hidung ? Sebab itu dalam artikel ringkas saya, pernah saya katakan jangan sampai sepotong roti rakyat akan bangkit membina keganasan, hanya kerana sebab tak puas hati. Ternyata hari ini rakyat dah mula bawa lembu ke hulu ke hilir.
dulu pun ada sembelihan korban, tapi tak kecoh pun, siapa sebenarnya yang mengkocak hal ini, dia lah yang menanggungnya. Bagi saya Bila lembu di heret ke pejabat SPRM, takut takut seketika nanti negara kita boleh jadi macam Iraq, dimana pemimpinnya akan di heret ke tali gantong.
Ya allah selamatkan negara ini dari segala bentuk kekacauan dan ancaman.Janganlah diperlekehkan rakyat wahai pemimpin dan taatlah rakyat kepada pemimpin yang amanah dan tidak zalim.Mudah mudahan kisah lembu diheret ke pejabat SPRM tak berulang lagi.
Jadikanlah sebagai pengajaran, sebelam matahari merajuk untuk terbit dibumi Malaysia.

Sekian terima kasih,kerana sudi membaca.

No comments: