Saturday, March 7, 2009

BILA PECAT DAN TANGKAP POLITIK MALAYSIA BARU

Saudara pembaca,
Terbaru demonstrasi ! hanya Isu bahasa Ibunda 10,000 orang keluar berarak dari Masjid negara menuju ke istana Negara. UntukAPA ? MENYATAKAN RASA TAK PUAS HATI TENTANG kebimbingan mereka terhadap terancamnya bahasa ibunda menerusi sistem pendidikan yang menerapkan Bahasa Inggeris di dalam matapelajaran sains dan Matematik. Mereka bangkit, ada yang kata mereka itu berfikiran sempit,sebab apa salahnya menambah ilmu bahasa lain kepada anak bangsa sendiri, tapi tidak kurang juga yang menyatakan perjuangan mereka itu ada asasnya untuk mempastikan tiada makhluk perosak boleh mengancam bahasa Ibunda.
Kepada saya, mereka yang bertanggungjawab harus memahami apa kehendak rakyat, kalau kehendak rakyat supaya bahasa melayu itu di jamin keunggulan dan keselamatnya maka penguasa mestilah bertindak, sesuai dengan amalam demokrasi yang kita laungkan. Tempoh 6 tahun yang sudah mereka telah menerima dan kenama tak protes pada ketika itu, jawabnya mereka mahu merubahnya sekarang, jadi ubahlah sekarang di atas kehendak mereka, jika tidak betullah kata perdana menteri makin besar masalah akan melanda, cepat cepatlah uruskan perkara ini dato Hisham, jika tidak berapa ramai pula akan kena pecat dalam arena politik rakyat dan tak kurang pula di antara rakayat yang bakal di tangkap kerana di anggap menimbulkkan kekecohan, jadi ini lah yang ingin saya katakan Bila Pecat dan tangkap politik Malaysia, akhirnya rakyat akan menentukan, ingat persitiwa sadam kenapa negaranya digulingkan dan pemimpinnya itu digantong sampai mati.
Ingat Jika konflik politik negara terus membesar,kekacauan berterusan, maka akan sampailah nasib malang iaitu rakyat dan pemimpin akan terkorban, tak kira melayu,cina atau india.Atasi segera, sebelum terlamabat.

Sekian terima kasih, kerana sudi membaca,

No comments: