Sunday, March 15, 2009

JIKA UMNO DAN PAS BERGABUNG

Saudara Pembaca,
Jika UMNO dan PAS bergabung, katanya Melayu yang untung. Nik Aziz Pula merasakan perit untuk bergadung dengan UMNO, manakala Hj Hadi pula berhasrat untuk bergabung dengan sebuah pendekatan yang di sebut kerajaan perpaduan. Nah ! dalam UMNO pula kini sibuk membersihkan Politik Wang, daripada setiausaha Azalina yang disyaki terlibat dalam politik wang sampilah kepada di syaki adanya politik wang yang sedang berligar dikalangan pemimpin tertinggi di pringkat timbalan dan Naib Presiden, apa tah lagi dikalangan ahli ahli majlis kerja tertinggi yang ingin bertanding.
Wah, Tengku ahmad Ritauddin pengerusi Lembaga displin bergitu tegas, dan mengumpulkan fakta 900 kes dalam politikan wang atau mungkin lebih. SPRM pula telah membawa Dato Norza zakaria dengan dakwaan politik wang di mahamah temerloh baru baru ini. Soal menang dan kalah oleh yang menuduh dan tertuduh bermain dengan wang, itu....soal no 2. Soal yang menjadi pokok utama telah ada politik wang berlangsong, di dalam pemilihan UMNO kali ini, di tambahkan lagi dengan isu isu lain yang bukan membabitkan politik wang seperti Isu di Perak, mengenai perlantikan Menteri Besar, Isu Ekonomi yang menghempit, dan isu sosial yang berleluasa sehingglah terpaut kepada Isu jenayah berat dan ringan.
Memang pening kepala, jadi langkah terbaik ahl politik duduk baik baik dan bincang serta pakat baik baik, sesama pihak kerajaan dan pembangkan.
Memanglah ada yang setuju ada juga yang tak setuju. Jika UMNO gagal bergabung dengan PAS, Jawapnya UMNO akan kecundang, manakala jika PAS gabung dengan UMNO, maka PAS juga tidak dianggap kelihatan bersih, melainkan kedua dua parti ini IKhlas dan bersih. kepada saya gabungan jika kerana mengikut perintah Allah dan Rasulnya itu sangat baik, tapi jika asasnya hanya nak selamatkan diri golongan tertentu, ini sangat bahaya.
Bagaimana pula JIKA MCA,DAP,PPP,GERAKAN,DAN LAIN lain parti al kafirun bergabung.
Yang jelas UMNO dan PAS, tidak boleh bermain sandiwara, sebab yang bakal di percayai rakyat nantinya bukan UMNO dan PAS, tetapi yang mereka percaya hanyalah kepada satu kuasa memerintah pada masa kini, iaitu Kuasa Raja raja Melayu.
Lebih tepat, tak kira melayu, cina dan india akan bergabung di bawah kuasa raja Melayu, dan buka kepada fomula gabungan itu, kerana di dalam gabungan itu masih kelihatan ada yang tidak bersih. UMNO pula perlukan pemimpin no 1 yang bersih, manakala PAS pula perlulah memilih sifat ikhlas di dalam usaha gabungan itu.
Jadi perana siapa yang penting untuk menghadapi kemelut politik,ekonomi dan segalanya di Malaysia ini ? Saya memberikan Jawapanya adalah ; PERANA RAJA RAJA MELAYU.
YANG DI ANGGAP NUTERAL. SEMOGA GABUNGAN INI MENJADI KENYATAAN APABILA MENERIMA ISYARAT YANG TEPAT DAN BETUL.

Oh ya, satu lagi semoga jangan negara di huru harakan oleh orang orang yang mabuk kuasa, dan seterusnya mabuk pangkat, padahal rakyat dalam derita.
Begitulah Jika UMNO dan PAS bergabong.

Sekian terima kasih kerana membaca.

No comments: