Wednesday, May 6, 2009

SIRIH,PINANG ,KAPOR DAN GAMBIR

Saudara pembaca,
Ada ayat yang menyebutkan Sirh pulang ke gangang.
Ada ayat lagi menyebutkan sekapor sirih
Ada pula yang bebunyi Bagai pinang di belah dua.
Namun tidak juga yang janggal dengan perkataan ibarat sireh junjung.
Apa yang hendak saya nyatakan adalah Khasiat bahan tersebut.
Sirah ,pinang ,kapor dan gambir banyak gunanya, antaranya yang menyeronokkan adalah
Kesan terhadap nafsu shawat,bergitulah yang diberitahu oleh kawan saya kepada saya,Katanya kalau tak percaya cobalah. Yang pelik kawan saya ini dia bukan bomoh, dia orang biasa saja dan di kata dia dah banyak menolong orang yang nafsu shawatnya lemah. Wah ternyata semuanya berkesan. Apa yang menarik perhatian saya, beliau itu orang politik, bukan ahli tradisional perubatan,bukan dokter,bukan tabib, kenapa dia bergitu asyik bergerita soal ini, saya mula mencungkil rasianya, dan rupa rupanya disebalik kahsiat barangan tersebut dia telah merumuskan suatu fomula Politik dan nafsu shawat dengan mengunkan kompenan tersebut,ternyata apa relevanya. memang banyak....katanya asal orang politik yang bertarung alat ini penting menjadi penyatu...Jadi saya cadangkan kepada PM baru dan barisan kabinet baru mahu tahu cobalah untuk sebelum membuat selogan satu Malaysia. test dulu naik tak naik.
kalau naik itu tandanya ada kejayaan.

Bagi saya...ini bukan omong kosong. Tapi realiti
cari kaji dan fikirkan nanti anda mendapat jawapannya.
terima kasih kerana membaca.

No comments: